zaloha dat

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Čtvrtek Květen 6 23:16:55 CEST 2004

Chlopcik Ales napsal(a):
> v clanku na nekoho (z nejake organizace) odvolava.
> 	Novinari jsou schopni uplne vseho a nemaji zadnou odpovednost. Napr. v
> jednom clanku ve _vysoce_odbornem_pocitacoven_periodiku_ jsem se docetl,
> ze napeti procesoru je 25 A.
>
> 	Je tady nekde pravnik ?

teď jsem to psal kousek vedle takže to snad dovedu vysvetlit:

ne. pokud jste konečným uživatelem zboží je na zboží vždy záruka 2 roky.
pokud jste překupník řídí se to smlouvou nebo obchodním zákoníkem.

 > i v případě, že zboží kupuje podnikatel pro použití ve své firmě?
 > to by ovšem znamenalo, že v současné době všechny velkoobchody
 > prodávající notebooky acer porušují zákon, neboť poskytují záruku
 > pouze 12 měsíců. delší záruku lze pouze přikoupit, jinak ji nelze
 > získat.
 >
 > jsem z toho clekem zmaten.
 >
 > btw jak dodavatel zjistí, jestli jsem koupil zboží pro sebe,
 > nebo k dalšímu obchodu, aby mi, dle vašeho výkladu, poskytl
 > záruku dle odpovídajícího zákona?
 >
 > dík za info, pokud vás to příliš neobtěžuje

ano i v tomto případě je záruční doba 2 roky. když bych tam přišel a
odmítli mi reklamaci, tak na ně pošlu ČOIku. to je prostě špatně.
nicméně velkoobchod prostě spotřebitelům neprodává. např. v EDcku si
jakožto spotřebitel zboží nekoupíte, protože smlouva, kterou s nimi máte
podepsánu to nedovoluje, jelikož se vztahuje pouze na velkoobchodní
prodej. ten velkoobchod pak vytáhne rámcovou smlouvu s váma a prokáže,
že se Váš vztah neřídí ustanoveními občanského zákoníku, ale podepsanou
smlouvou a ustanoveními obchodního zákoníku.

snad jsem to vysvětlil trochu srozumitelně.

asi tak bych to cítil

zdraví

--
Daniel Hrbac