db server

Pátek Květen 7 10:21:03 CEST 2004

On Fri, 7 May 2004, Milan Vobecký wrote:

> 3.Je vhodne pro vyladeni vykonu u db serveru pouzit directivu noatime
> v fstabu, pro vyrazeni aktualizace casu pri pristupech do adresaru?

Rekl bych, ze u db serveru nepujde ani tak o pristup do adresaru, jako
spis o pristup k nekolika malo specifickym souborum. Periodicka
aktualizace inodu by to trochu zpomalovat mohla, i kdyz nemyslim,
ze to bude nejak vyrazne. Muzete to zkusit zmerit.

(Jina vec je, ze pokud nemate zurnalovy fs (tedy ve vasem pripade asi
ext3), tak tim, ze eliminujete opakovane prepisovani inodu, ponekud
snizite riziko, ze se ten soubor rozbije. Uz jsem zazil situaci, kdy se
pomotaly bity na sbernici (bylo to IDE...pochopitelne ;>), a tak se pri
aktualizaci atime ty inody zaroven trochu "pocuchaly". Na druhou stranu to
zase melo tu vyhodu, ze se takto ten problem projevil velmi napadne, a tak
jsem si ho pomerne rychle vsimnul.)