Fw: SATA raid v linuxu????

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Květen 10 17:08:16 CEST 2004

On Mon, May 10, 2004 at 04:52:49PM +0200, Jan Houstek wrote:

> 1) S temer jistotou lze tvrdit, ze v pripade tazatele se nejednalo o HW
> RAID, ale o pseudoraid (tzv. ATA-RAID), ktery je soucasti vetsiny
> novejsich ATA a SATA onboard chipu.
>
> 2) Ani v pripade, ze HW raid ma vlastni procesor, neni vzdy nejvhodnejsi
> pouzit HW raid. SW je mnohdy napr. rychlejsi (diky tomu, ze pouziva
> systemovou pamet a procesor). Navic u levnejsich radicu, ktere nemaji
> pamet zalohovanou baterii, si koledujete o velke problemy v pripade
> vypadku napajeni.

To ale neni ulohou RAIDu. Ma mit UPSku a pri vypadku napajeni korektne
ukoncit system. Cetl jsem hezky clanek o raid, filesystemech a discich.
Hezky tam popisovali, ze vypadky napajeni resi zurnalovaci fs a upska,
redundanci dat RAID, bad sector castecne disk a pripadne nouzove muze
pomoci RAID. Ale takovy disk patri do kose. Skoda, ze ten clanek uz
nemohu najit, byl obsazny.

-- Dalibor Straka