Fw: SATA raid v linuxu????

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 10 17:16:12 CEST 2004

On Mon, 10 May 2004, Dalibor Straka wrote:

> To ale neni ulohou RAIDu. Ma mit UPSku a pri vypadku napajeni korektne
> ukoncit system. Cetl jsem hezky clanek o raid, filesystemech a discich.
> Hezky tam popisovali, ze vypadky napajeni resi zurnalovaci fs a upska,
> redundanci dat RAID, bad sector castecne disk a pripadne nouzove muze
> pomoci RAID. Ale takovy disk patri do kose. Skoda, ze ten clanek uz
> nemohu najit, byl obsazny.

Nejvice vypadku proudu je zpusobeno UPS :)

Ale vazne, nezalohovana pamet v RAID radici je skutecne dost slabym
mistem. UPS neni 100%, pritom u systemu bez RAIDu nebyva dopad tak
drasticky, jako prave u RAID radicu s nezalohovanou kesi, navic, kdyz uz
je nekde HW RAID, budou tam zrejme i data, jejichz poskozeni bude hodne
mrzet :)

-- Honza Houstek