co se deje ? - softwarove patenty

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Květen 11 16:15:59 CEST 2004

On Tue, May 11, 2004 at 03:06:05PM +0200, Peter Surda wrote:
> Odporucam linky z ffii.org:
> http://swpat.ffii.org/archive/mirror/impact/index.en.html
>
> Hlavne ten prvy:
> http://swpat.ffii.org/papers/bessenhunt03/index.en.html
>
> Zhrnutie: Analyza velkeho mnozstva firiem ukazuje, ze softwarove patenty
> investicie to vyvoja nepodporuju, naopak ich znizuju (ekonomicky povedane
> tieto 2 nefunguju ako komplementy ale substituty).

 A  nejsou tyto  analyzy  zalozene na  soucasnem  po pravu  krityzovanem
 pojeti patentu,  ktere hazi jen  klacky pod nohy? Ja mluvil  o (bohuzel
 neexistujicim) zakonu kde  by byla povinnost dokazat  investici a delka
 platnosti patentu v pomeru k te castce.

> Ocividne teda softwarove patenty nesluzia softwarovej branzi.

 Umim si  predstavit, ze budu  rozumet treba vecem  okolo zvuku a  ze se
 pustim  do  vyvoje  nejakeho  perfektniho  algoritmu. Takze  vezmu  par
 indickych programatoru,  sezenu kvalitni akusticke zazemi,  zaplatim na
 testy skupinu lidi kteri maji opravdovy sluch a budu do toho par mesici
 az let  rvat penize. A na  konci bude  par tisic radku  pekelneho kodu.
 Protoze to  byla investice tak  chci ty  penize dostat zpet  plus jeste
 najaky zisk. A ted:

 1/ pujdu na patentovy urad kde v ramci rozumneho zakona prokazu ze jsem
    do toho narval penize a urad mi da patent na dobu umernou investovane
    castce. Ja pak pustim do sveta zdrojaky a popis toho genialniho
    napadu a budu cekat kdo v jakem SW/HW to pouzije a svobodne se
    rozhodne mi zaplatit. A protoze chytry zakon prikazuje, ze patentovane
    veci musi byt plne zverejnene tak muj napad mozna nekoho inspiruje
    k vymysleni neceho jineho a treba i pod GPL (treba nejaky ogg2).

 2/ zadny takovy zakon neni takze, bud se na to uz od pocatku vykaslu
    a penize vrazim treba do akcii Microsoftu a nic vymyslet nebudu...

 3/ zadny takovy zakon neni, ale protoze RMS jeste neposila do vezeni
    za CloseSource tak se pokusim alespon prodavat encoder/decoder
    na muj novy genialni format.

 4/ ?

 Co se vam zda nejlepsi?

    Karel