co se deje ? - softwarove patenty

Libor Chocholaty chocholaty na cncz.cz
Úterý Květen 11 16:48:20 CEST 2004

Karel Zak wrote:

> [...]
> Protoze to  byla investice tak  chci ty  penize dostat zpet  plus jeste
> najaky zisk. A ted:
>
> 1/ pujdu na patentovy urad kde v ramci rozumneho zakona prokazu ze jsem
>    do toho narval penize a urad mi da patent na dobu umernou investovane
>    castce. Ja pak pustim do sveta zdrojaky a popis toho genialniho
>    napadu a budu cekat kdo v jakem SW/HW to pouzije a svobodne se
>    rozhodne mi zaplatit. A protoze chytry zakon prikazuje, ze patentovane
>    veci musi byt plne zverejnene tak muj napad mozna nekoho inspiruje
>    k vymysleni neceho jineho a treba i pod GPL (treba nejaky ogg2).

Predpokladate, ze urednik mysli. Urednik nemysli, uredik je. Timto
navrhem davate urednikovi rozhodovaci pravomoc. Smyslem reformy statni
spravy je urednikum rozhodovaci pravomoc odebrat. Urednik by mel pouze
kontroluje zda formular je vyplnen spravne a vydat potvrzeni o prijeti.
Pokud tohle myslite vazne, musel byste uzakonit celkem presnou metodiku
prokazovani nakladu. IMO je to nesmysl. Co je komu do nakladu. Kdyz me
napadne neco genialniho, chci vyrejzovat majlant a ne pokryt naklady.

> 2/ zadny takovy zakon neni takze, bud se na to uz od pocatku vykaslu
>    a penize vrazim treba do akcii Microsoftu a nic vymyslet nebudu...

Pokud ty penize uz mate, pak ma smysl udelat si konzervativni portfolio
a starat se o ne. Pokud je namate, pak je nemuzete nikam vrazit.

> 3/ zadny takovy zakon neni, ale protoze RMS jeste neposila do vezeni
>    za CloseSource tak se pokusim alespon prodavat encoder/decoder
>    na muj novy genialni format.

S chuti do toho. Ale muzete take sedet na zadku a jen vybirat licencni
poplatky za to, ze nekdo jiny napise a prodava svuj encoder/decoder, coz
je jiste prijemnejsi. :-)

Libor