db server

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Středa Květen 12 12:52:34 CEST 2004

Dne 11.05.2004 v 11:36 +0200, Jan Houstek napsal(a):

> Finta je v tom, ze nez si tu hubu nabije, tak se vetsinou diky swapovani
> system zpomali tolik, ze tu havarii oddali znacne, mnohdy uplne :)

Puvodni tazatel nenapsal (nebo jsem to prehledl) o jaky DB server se
konkretne jedna.

Moje zkusenosti s provozem DB serveru Oracle (a ze ten zere pamet ve
velkem) jsou takove, ze pri dostatecne dimenzovane RAM nejsou vetsi
vykyvy vyuziti pameti. Je ale pravda, ze pamet pro Oracle se
nastavuje zvlast v jeho parametrech a pokud mu nestaci stara se o
jeji uvolneni a 'swapovani' ve vlastni rezii. Z toho vyplyva, ze je
zbytecne, aby system 'emuloval' RAM a databaze s ni pracovala jako s
RAM, kdyz je to na disku. Databaze dokaze mnohem efektivneji (uz
proto, ze tak cini na jine urovni nez OS) urcovat co je vhodne k
odlozeni na disk a co v pameti ponechat. Ja provozuji produkcni
databazove servery Oracle bez swapu a zatim (3 roky na linuxu,
predtim SCO Unix) se mi to osvedcilo.

Uznavam ze je dobre spravne odhadnout na zaklade znalosti provozniho
prostredi jak server spravne dimenzovat. A take uznavam, ze jine DB
mohou mit jine vlastnosti.

--
Martin Lebeda
  ...nebruc, taky jsi se ucil...