Fw: SATA raid v linuxu????

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Květen 13 12:29:58 CEST 2004

josse wrote:

> u ata je to urcite taky, a mirroring je naprosto zanedbatelne vytizeni
> CPU, a hlavne sbernic protoze se zadna data pri mirroringu nedostanou
> ani na PCI sbernici...
> predpokladam sw-raid.

No nějaká data tam protéci musejí - sw-raid se tak jmenuje proto, že
jeho činnost je ralizována softwarem - v daném případě jádrem OS. To
znamená, že redundantní informace vytváří systémový procesor bez ohledu
na to o jak triviální operaci se jedná.

Chtěl jste říci, že jádro může adresovat oba dva ATA/SCSI disky naráz
jedním přenosem po systémové sběrnici? A disky si to samy přeberou a
vědí, že to mají jako zezrcadlit? I když jsou třeba na úplně jiném
kanálu nebo na úplně jiné sběrnici? Tomu se mi nechce věřit. Spíše
předpokládám, že jádro komunikuje přímo s jednotlivými disky a logické
zapouzdření do RAIDu vykonává až vyšši vrstva. Na rozdíl od hw-raidu,
kde jádro komunikuje s navenek fyzickou jednotkou a vlastní RAID řeší až
řadič.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX