meranie dostupneho pasma

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Pátek Květen 14 11:34:06 CEST 2004

hello all,

rad by som mal o wifi linkach ktore spravujem nejake uzitocne
informacie. momentalne sa meria pingami odozva, packet-loss a vypadky.
chcel by som tiez vediet maximalne dostupne pasmo (ci je linka niekedy
na strope, alebo postacuje) - a neviem ako na toto. dostupna sirka pasma
je premenliva, a ako merat tu ktora je prave k dispozicii, to netusim.
myslel som na bud podielanie plno paketov s nizkou prioritou a meranie
kolko toho prelezie, ale tym zrejme zahumusim ovzdusie, takze nie. potom
este snad posudzovat dlsku pingov, ale ta tiez kolise. any idea ako na
to, alebo rovno aj s akymi toolmi?

je to skor networking-question, i ked implementacia ma byt na linuxe,
takze ak myslite ze to tu nie je celkom vhodne, dajte mi reply na
sukromny mail. thanx.

michal