Krokovaní pri nabihani Linuxu

Zdenek Pytela pytela na phil.muni.cz
Pondělí Květen 17 08:58:30 CEST 2004

Jiří Krul pise:
> Lze nejak zajisti moznost krokovani pri spousteni Linuxu ?
>
> Nebo jinak existuje presny popis kroku, ktere probihaji pri bootu Linuxu ?
> Takove to, lilo, jadro init,get to znam jde mi o presnejsi popis.
> Ktere konfiguracni soubory urcuji prubeh najizdeni Linuxu RH9 ?
	Pokud to chcete úplně přesně, najděte si zdrojové kódy vašeho jádra.
V konfiguračním souboru init/main.c :-) je na posledních 16 řádcích
včetně komentářů celý proces velmi přesně popsán:

       /*
         * We try each of these until one succeeds.
         *
         * The Bourne shell can be used instead of init if we are
         * trying to recover a really broken machine.
         */

        if (execute_command)
                run_init_process(execute_command);

        run_init_process("/sbin/init");
        run_init_process("/etc/init");
        run_init_process("/bin/init");
        run_init_process("/bin/sh");

        panic("No init found.  Try passing init= option to kernel.");
}

	Za normálních okolností se předává řízení programu init (8),
který se řídí obsahem souboru /etc/inittab (5), detaily najdete v jejich
manuálových stránkách. Chování lze změnit při bootu předáním vhodných
parametrů prostřednictvím grubu nebo lila.

--

--Zdeněk <pytela na phil.muni.cz>