Kontra Outlook

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Květen 18 15:09:32 CEST 2004

	Nazdar!:-)

	Měl bych jednu věcnou připomínku k případné debatě - prosím
opravdu VELMI rozlišujte mezi produkty Outlook Express (zdarma) a Outlok
(tzv. velký Outlook) z balíku MS Office.

	Jednak oba produkty vyvíjí na sobě zcela nezávislé týmy (a tím
to celé začíná) a to dokonce tak dalece, že to na co jste zvyklí u
jednoho (teď třeba u toho lehkotonážního) může být doslova zděšením u
druhého (namátkou třeba spolupráce s IMAP serverem za předpokladu, ze
Outlook máte primárně spojen s Exchange, to se teprve dozvíte věci, co
nejnovější Outlook 2003 dokáže vyvádět).

	Proti Outlookům se nepochybně budou vyjadřovat jiní. Jak je asi
známo, přešel jsem na něj naopak z OSS produktů, kterých jsem za svůj
život vystřídal od elm, pine, kmailu až po Messengera a Mozilla Mail
skutečně požehnaně (jo toho zmíněného Peagasuse na Novell Netware
rovněž, jako OSS však nebyl). Pokud, vyjma přítulnosti a klikavosti,
Linuxovému prostředí v současné době opravdu něco chybí pro komerční
prostředí, pak je to interoperabilita nástrojů pro týmovou práci,
plánování zdrojů apod. - tedy systém, který se v krátkosti označuje jako
GroupWare. Neříkám, že na dílčí skupiny problémů nelze nalézt řešení
(někdy dokonce předčí to univerzální v GroupWare), narážíme však na
různá omezení, interoperabilitu (!), vzdálený přístup, různé pohledy na
vložená data atd...

	Pokud takové OSS řešení existuje, není mi známo a vzhledem k
tomu, jakým (mimo jiné) směrem se ubírá Novell či IBM a SUN bych si
troufnul říci, že i tyto firmy cítí stejný nedostatek a pracují na
zalepení mezery (a následném peněžité refundaci prostřednictvím
placených služeb).

	Takže bych původní Tuttlíkův dotaz možná spíše posunul trochu
Linuxověji - čím lidi skupina okolo Outlook tak uchvacuje, že i přes
naprosto zprofanované mizerné zabezpečení jsou ochotni investovat raději
další prostředky do ochrany (od personal firewallů až po AV řešení) než
jednoduše vyměnit MUA. Já jsem své důvody (za které budu nepochybně po
právu linčován) uvedl, nechť se vyjádří jiní...