FW: Kontra Outlook

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Květen 18 16:05:01 CEST 2004

hello,

sorry za hnusny format odpovede, bieda ma prikvacila pouzit Outlook Web Access a nejak to tu nejde zmenit.

vselico uz bolo povedane, ja by som chcel dodat, ze beznym uzivatelom je spravidla jedno, akeho mail klienta pouzivaju. chcu tam mat svoje maily, svoje kontakty, chcu aby to bolo prehladne, aby to fungovalo. vela ludi netreba presviedcat preco outlook ano a preco nie, treba im dat nahradu, a mozno to ani nespoznaju. moji rodicia (rozhodne nie pocitacova generacia) v poslednom roku presli outlookom, outlook expressom, the bat!om, mozillou, roznymi webmailami, a vsetko to zvladli OK. ved pouzivat mail nie je nic tazke. nevedia sice ktory mailovy program bol ktory, vsetko je pre nich "posta", ale prechod z programu do programu nerobil problemy.

teraz na nich (a aj na sebe :o) ) budem testovat linuxovych mail klientov. knoppix zvladlo par ludi, ktorym som ho podhodil, uplne bez problemov. moja spolubyvajuca sa akurat velmi cudovala, preco ludia pouzivaju nejaky windows a nie toto, ked je to take pekne a este k tomu zadarmo. :o))

myslim, ze beznych userov (konzumentov) pri Outlooku a podobnych veciach nic nedrzi. vacsi problem je s tymi, ktori o IT-ckach rozhoduju - Exchange server spolu s Outlookom je casto jedine groupware riesenie, ktore je naporudzi (je sice velmi chudobne co do sirky, ale nema well-known konkurenciu). vo firme kde mam moznost spolurozhodovat o informacnom systeme sme Exchange zavrhli z dovodu uzavretosti a licencnych poplatkov, a mam v bookmarkoch par desiatok OSS systemov, ktore by sme na to chceli vyskusat. som zvedavy na vysledok.

regards,
michal rybarik

________________________________

From: Vlada Macek [mailto:tuttle na bbs.fsik.cvut.cz]
Sent: ut 5/18/2004 2:33
To: linux na linux.cz
Subject: Kontra Outlook

Ahoj,

nejdriv bych chtel obhajit to, proc s timto svym problemem lezu na
konferenci o Linuxu. Sam nemam rad off-topic prispevky a tato zprava
by z OT mohla byt narcena. Povazuju OSS komunitu za lidi na jedne
lodi. Krome linuxovych fundamentalistu si jeji clenove vetsinou
zachovavaji zdravy rozum. Jsem presvedceny, ze averzi k nekterym
nesmyslne a nestandardne se chovajicim komercnim uzavrenym produktum,
ted mluvim hlavne o Outlooku (zejm. Expressu), nemam sam. Na mnoho z
nas se jiste z ruznych stran hrnou pozadavky na interoperabilitu
nasich systemu s timto kusem softwaru. Zkracene proto si myslim, ze
to, co by se dalo dat dohromady, by bylo prinosem nejen pro mne.

Tedy, potreboval bych ve vcelku kratke dobe shromazdit podlozene a ne
prilis emotivni (zalezi mi na vecnosti) argumenty proti pouzivani
Outlooku. Prekvapuje me, ze i kdyz moje okoli vcetne me (vetsinou
odduvodnene) Utlouk nema rado a ve svete to zrejme neni o moc jine,