zaciatocnik - web development na Linuxe

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Středa Květen 19 13:19:29 CEST 2004

> tam se venujete jen ZPT a nikoli DTML, coz je myslim si skoda. DTML neni
> dead jak tvrdi zastanci ZPT, naopak nektere veci jdou elegantne udelat

To IMHO odbocujeme do zbytecnych podrobnosti.

> ...pokud se pred tim nebudete muset naucit python.

Kdysi jsem taky nadaval, ze se musim naucit dalsi programovaci jazyk,
tedy Python. Ale Python se lisi od jinych jazyku v tom, ze se da naucit
za 1-2 dny. Ne dokonale a do všech podrobností, ale naucit na takove
urovni, ktera pro praci v Zope postaci na 6 mesicu nebo i navzdy, podle
toho jak slozite projekty chcete v Zope psat.

Opravdu staci velmi zbezne si precist prvnich 8 kapitol z textu

http://www.python.org/doc/2.3.3/tut/tut.html

> To psani ostreho kodu bych ze zacatku moc nedoporucoval. Protoze po case
> prijde na to, ze jista vec jej omezuje, ale jeji predelani uz nebude

Přesně jste parafrázoval známou programátorskou poučku: prvni
program/projekt, ktery napisete v (pro vás) novém jazyce budete muset
nakonec zahodit. IMHO platnost této poučky se nedá obejít delším
teoretickým studiem/přípravou, ale mohu se mýlit.

Ale původnímu tazateli bych vzkázal, ať klidně použije Javu, pokud už s
ní on a jeho tým už mají nějaké zkušenosti. Pokud začíná na zelené
louce, doporučil bych Zope. Mimo jiné i proto, že Python se lze naučit
mnohem rychleji, píše se v něm rychleji, výsledný zdrojový kód je velmi
  dobře udržovatelný a schopnosti Pythonu jsou s Javou plně srovnatelné
minimálně pokud jde o vývoj webových aplikací.

--
Milos Prudek