Wake on xy pod linuxem?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Květen 20 09:45:31 CEST 2004

On Thu, May 20, 2004 at 09:03:10AM +0200, Miroslav BENES wrote:

> To snad odpovídá vždy. Jinak by to celé nechodilo / nechodilo a
> vyhořelo.

> A hlavně to musí podporovat deska a musí se vhodně propojit
> deska se síťovkou (takový krátký tenký třížilový kablík).
> Princip je v tom, že i "spící" ATX zdroj dodává na jednom vodiči
> napětí +5V, díky kterému je část základní desky v pohotovosti (a

Kdyz jsme u toho, nevite nekdo, jakeho charakteru (napeti, delka)
musi byt signal na tretim drate tohoto kabliku, ktery ma desku probudit?
Nejak se mi to nikde nepodarilo vyguglit...

> pronbudí se např. na stisk klávesy), ale CPU, sběrnice atd.
> nejsou napájeny. Síťovka která má celý počítač probudit ale
> šťávu potřebuje a to se právě dělá tím přídavným kablíkem.
> Takže pokud nemáte integrovanou síťovku, pak vám to bez toho
> propojení nemůže fungovat.

No, zajimave je, ze me sitovka s WOL "funguje" v jedne ATX desce
i pri vypnutem pocitaci (je "prihlasena" do hubu, tj. sviti, jakoby
byla zapnuta). Ta deska ma pritom nekde v BIOS-u nastaveni,
jestli dodavat nejake zakladni napeti PCI sbernici i pri "vypnutem"
pocitaci. Takze je mozne, nekdy ten kablik neni potreba a staci,
aby PCI karta vygenerovala preruseni...

--
Petr Tomasek, http://www.etf.cuni.cz/~tomasek/