Kontra Outlook

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 20 13:08:08 CEST 2004

> Otazka souvisí s podmínkami, technická podpora informačního systému
> řešící support (ve smyslu oprav chyb) zákazníků na to bude mít určitě
> jiný názor

Pokud nejaka technicka podpora skutecne dela to, ze posila zakaznikum .exe
soubory mailem, tak si o nich budu myslet sve ...

Navic neverim, ze to nekdo opravdu dela, neb polovine prijemcu takovy mail
nedojde.

> Nevím jak Vy, ale mne daleko více obtěžuje SPAMová havěť než pár
> pitomých virů, které navíc jednoduše odfiltruji, když potřebuji

Viry se skutecne daji odfiltrovat o neco lepe nez spamy, coz ale nic
nemeni na tom, v situaci, kdy jsem kazdou chvili nucen resit problem
zavirovaneho Utlouku, ktery posila (resp. se o to snazi) tisice mailu pres
mnou spravovany mail hub, jen tezko odolavam pokuseni popadnout nejaky
destrukcni nastroj a fyzicky zlikvidovat problematicky pocitac a/nebo jeho
spravce.

> a co se dozví? Že na konci skriptu je spousta třeba BASE64 nebo
> uuencodovaných dat, které ten skript zkopíruje do souboru, dekóduje,
> zapíše na disk a spustí

Minimalne se snazim zjistit, zda ten instalator nejakym nevhodnym zpusobem
nemodifikuje stavajici system, a co konkretne do systemu vlastne prida.
Z toho, ze je cas od casu potreba spustit kod, ke kteremu neni k dispozici
zdrojak, sice prilis nadseny nejsem, ale cas od casu se s tim smirim.

> A vůbec, provedl jste matematickou verifikaci všeho, co používáte, když
> tvrdíte, že každý rozumný člověk si takové věci nejprve prohlédne nebo
> nanečisto odzkouší...

Tedy cetl jsem tu vetu nekolikrat, ale tu implikaci, kterou se mi snazite
podstrcit, nejak nechapu. To, ze nebudu zkoumat kazdy milimetr chodniku
mikroskopem jeste neznamena, ze dobrovolne slapnu do kazdeho hovna, ktere
na nem bude lezet.

Jinak ale pripoustim, ze zdrojove kody programu, ktere pouzivam, prohlizim
nekdy jen velmi zbezne, a navic vetsinou jen ty casti, ktere budou aktivni
v mnou pouzite konfiguraci :)

> (už vidím zástupy lidí, jak si domů pořizují dva počítače nebo alespoň
> neustále rebootují, aby vstupní podmínky byly pokud možno shodné (vyjma
> času) nebo aspoň mají kompletní obraz FS v čase t=0 zazálohovaný... -

Zrovna overeni cinnosti nejakeho instalacniho programu se da udlat
podstatne levneji, nez popisujete.

> spadněte do reality...
> [...]
> :) myslím si, že byste se měl rozhlédnout po Linuxovém světě nejen ve
> Vašem mikroklimatu, možná byste změnil názor...

:-)

Ja jsem se svym mikroklimatem vcelku spokojeny a to de vasi radoby reality
padat nehodlam, diky za nabidku ...

-- Honza Houstek