FreeBSD

Pavel Just just na ais.cz
Čtvrtek Květen 20 18:57:09 CEST 2004

On Thu, 20 May 2004, [Windows-1250] Miloš Lesák wrote:

> Chcem sa opytat na Vas nazor na FreeBSD verziu unixu.
> Kolega bol na skoleni ohladom bezpecnosti a prednasajuci vypustil
> hlasku :"Linux je deravy ako varecha na rezance!"
> Odporucal prave tuto verziu unixu ako najlepsiu free volbu na
> severy(mail,web,squid...).

Dovolím si přidat trochu zkušeností. Spravuji firewall na FreeBSD
pro  jednu firmu již asi 7 let. Na linuxu pro více nž jednu firmu
asi 5 let. Za tu dobu mám dojem, že na Linuxy se vede víc útoků.
Nevím, zda je to dané doménou nebo službami, které tam najdou.
   BSD má některé rysy, které nemá linux a naopak. Bez chyby není ani
jeden z nich. Spíš bych řekl, že bezpečnější je ten systém, který
správce lépe ovládá.
   Pokud bych měl přeně zadané vstupní podmínky a FreeBSD je zvládne,
asi bych šel do FreeBSD/OpenBSD. V opačném případě  do Linuxu.
Mám rád Debian. Nevnucuju.

Pavel Just

Tato zpráva neobsahuje viry, protože nepoužívám MS Windows.