cron - problemy

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pátek Květen 21 13:58:09 CEST 2004

> Potreboval jsem v cronu nastavit nejake automaticke ulohy (zalohovani).
> Editoval jsem primo soubor /etc/crontab. tad mi cron nejede!!!
> Dodatecne jsem zjisti, ze cron se smi editovat pouze pres crontab -e .
> Muze mi nekdo poradit jak cron znovu zprovoznit?
> crond bezi, nepomohl mi ani restart PC.

Predne, editovat /etc/crontab je samozrejme mozne, u uloh, ktere poustim
jako root je to u me standardni postup (protoze etc zalohuju, na rozdil od
spoolu kam by se to ukladalo pres crontab -e)

Cron funguje tedha, pokud je:
a) nainstalovan (asi mate) a zaroven
b) na korektni konfiguraci (to asi nemate, mate chyby v /etc/crontab,
opravto to) a zaroven
c) je spusten (to urcite umite)

Tezko vam poradit, jak opravit chyby nemaje pristup k vami upravenemu
souboru, ale docela ucinne by mohlo byt:
a) odinstalovat crona
b) ujistit se, ze v /etc/crontab nic neni
c) nainstalovat crontab

Pokud jste zmrsil jen /etc/crontab, muzete z originalniho balicku vytahnout
jen tento soubor a preplacnout ten vas, pojede to taky.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz