Gigabit - NFS nebo neco jineho?

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pátek Květen 21 22:23:26 CEST 2004

Martin `MJ' Mares wrote:

> Procpak by melo?  TCP se na lince s malym zpozdenim a takrka nulovou
> ztratovosti chova vice mene optimalne.

Nemyslím si, že byste si zrovna vy nedokázal odpovědět :-)

TCP má větší režii - Je nutné navazovat spojení, pakety je nutné
potvrzovat, což je právě na lince s takřka nulovou ztrátovostí, např.
přepínaném ethernetu, docela zbytečné.

Naopak TCP je vhodnější pro WAN linky a nepřepínaný ethernet, neboť
ztrátu paketu umí opravit nižší vrstva a nemusí se opakovat hned celý
RPC požadavek.

I když uznávám, že rozdíl nemusí být příliš velký, důležitější bude
spíše kvalita té které (TCP/UDP) NFS implementace.

--
/* Miroslav Petricek             mirek na petricek.cz
    UNIS COMPUTERS, spol. s r.o.  Systemovy inzenyr - UNIX