Gigabit - NFS nebo neco jineho?

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Sobota Květen 22 21:15:08 CEST 2004

Zdravim!

> Nemyslím si, že byste si zrovna vy nedokázal odpovědět :-)

Inu, nekolik argumentu mne samozrejme napadlo, jen jsem si je vsechny jeden
po druhem zase vyvratil :-)  Napriklad:

> TCP má větší režii - Je nutné navazovat spojení,

Je, ale obvykle jenom pri mountu. Irelevantni.

> pakety je nutné
> potvrzovat, což je právě na lince s takřka nulovou ztrátovostí, např.
> přepínaném ethernetu, docela zbytečné.

Je, jenze TCP obvykle potvrzeni neposila jako dalsi packet, nybrz ho pribali
k datum prenasenym v opacnem smeru, takze overhead potvrzovani je naprosto
minimalni.

> I když uznávám, že rozdíl nemusí být příliš velký, důležitější bude
> spíše kvalita té které (TCP/UDP) NFS implementace.

Souhlasim, ze po UDP jiste dokazete totez, co po TCP. Jenze napsat dostatecne
solidni mechanismus pro retransmity, prizpusobovani rychlosti vysilani zatezi
linky a tak dale neni zrovna trivialni, procez velmi pochybuji, ze kterakoliv
z UDP implementaci ma alespon tak dobry, jako ma dnesni Linuxove TCP.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"#define QUESTION ((bb) || !(bb))"  -- Shakespeare