Zabezpecena posta [Was : Re: Certifikace nezavirovane posty]

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Pátek Květen 28 02:16:26 CEST 2004

> 1) Kdyz o to hodne pujde (ale nenapada mne zadny duvod, proc by melo
> byt HTML pouzivano v Emilovo komunikaci :-), tak HTML s omezenou
No me taky ne, ale hodne firem to dela. Oni maji Micro$oft Oppice 2004 a tam
se da odeslat mail rovnou z Wordu a samozrejme v html forme, protoze tam
musi byt 200kB BMP logo firmy, potom tapeta a za podpisem jeste obrazek
nejnovejsiho vyrobku, nejlepe opet v BMP a rozliseni 600dpi :-)

> 2) Myslite, ze konkretne Skoda-Auto-VW je tak chuda firma, ze si nebude
> moci dovolit platit rocne 1k Kc za certifikat pro zajisteni/zabezpeceni
> komunikace, navic pokud na TO bude vydano RFC ? A ze by se dalo zpusobit
Oni by si mohli koupit certifikat pro kazdeho jednoho ouradu, ale proc by to
delali, kdyz to Micro$oft nevyzaduje? :-)

> 3) Vy objednavate zakazky za 1M Kc pres Emila ? Bez Razitek, podpisu,
> potrasani rukou a sampanskeho :-) ?
No tak jsem mel napsat nabidku zakazky

> Sorry. Rikal jsem logickou chybu :-)
No prave. Logicka chyba je v tom, ze na to muze byt 100 RFC a treba i
doporuceni vlady, ale pokud s tim neprijde MS tim zpusobem, ze bez toho Emil
proste nefunguje, tak to nikdo z velkych firem nezacne pouzivat. To radsi
zaplati nejake holce po skole za to, ze neznama posta bude chodit ji a ona
to bude za minimalni mzdu tridit do mailboxu prislusnych pracovniku. To mate
jako s PGP nebo el.podpisem. Kdo to ma? Linuxaci a par nadsencu ma PGP,
ostatnim to neni k nicemu. Ja donedavna taky nemel nic, az moje banka pro
ibanking pozadovala el.podpis (podle naseho zakona). Tak jsem si ho poridil,
protoze s nim platim za polozku o 50% mensi poplatek nez pri podavani
prikazu na papire. No a prikazy bez podpisu u te banky sice je mozno, ale
potvrzovat pres mobil, kde bych platil 2Kc za kazdou SMS. Takze jsem si
poridil el.podpis a s tim bezpecnym SMTP to bude podobne. Dokud se bez toho
firmy obejdou, tak si to neporidi a co si budeme namlouvat, zacit musi prave
velke firmy, aby k tomu donutily i ostatni.
--
Petr