Nastaveni jazyka pro KDE a nonKDE aplikace pred spustenim KDE?

Bob B. bob.bob na email.cz
Pátek Listopad 5 09:46:32 CET 2004

Dobry den,

potrebuju pod jednim uzivatelem spoustet aplikace v jazyce podle volby
uzivatele. Moje predstava je takova, ze stroj bude prihlaseny pod jednim
univerzalnim uzivatelem a v shellu spustene pdmenu. Prichozi clovek si
zvoli jazyk z pdmenu a podle toho se nastavi konfiguraky (a vubec se
prepise home uzivatele ze zalohy, aby nemohli rozvrtat nastaveni tem,
kteri prijdou po nich) a spusti KDE. Po ukonceni prace v KDE se vrati
zase do shellu (pdmenu) a dalsi uzivatel si zas bude moct vybrat jazyk.

Potreboval bych tedy poradit, kde hledat nastaveni jazyka pro KDE 3.2,
tak abych mohl spoustet KDE treba prikazem kde_de, kde_cs, apod.
Samozrejme u KDE aplikaci se to da naklikat a restarovat KDE, ale to
nechci. Navic to neresi aplikace jako treba Gimp.

Nedari se mi nalzet, ve kterych souborech je nastaveni narodniho
prostredi. Co jsem zatim zjistil:

- export LC_ALL=xx_XX nema na KDE vliv, pouze na nektere aplikace jako
napr. OpenOffice.org, (pro gnome aplikace to bude asi zase jinde, ach jo)

- prepsani locales v ~/.i18in nema na KDE vliv, s en_US v tomle souboru
se KDE spousti stale cesky

Mozna to jde cele resit nejak elegantneji, ale fakt nevim. Jsem takovy
samouk, ktery si doposud celkem vystacil s klikanim. Ale u tohoto, si
myslim, vynikne sila shellu.

Zkousim to na MDK 10.1 Community.

Diky za rady i kopance ;)

Bob