***Solaris vs. Linux

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Listopad 5 12:58:33 CET 2004

"Petr \"Qaxi\" Klíma" wrote:
: Pekny den preji
:
: Mam dostat novy server na J2EE portal. Je to masina SUN Fire vz20 .
:
: A otazka zni: Jaky OS na ni, SUNu je jedno jestli Solaris, nebo RHEL-3 ...
:
: Jabych sel klidne do Solarisu ... (kompletni dodavka od SUNu), ale
: nedokazu si predstavit jak je to odlisne od Linuxu, potazmo RHEL-3.
:
: Ma nekdo s takovym prechodem zkusenosti?

	Zajimavy zazitek se Solarisem: oproti Linuxu si strasne dlouho
pamatuje udaje v ARP tabulce. Kdyz nedavno omylem nekdo nastavil na svuj
notebook IP adresu routeru, tak nas Sun si to zapamatoval. Protoze
vim ze tohle dela, zrusil jsem rucne pres arp -d. Nicmene odchozi
packety mimo sit stejne porad chodily na MAC adresu toho notebooku
(i kdyz arp tabulka uz byla spravne). Nakonec jsem zjistil, ze tu MAC
adresu si Solaris pamatuje asi i v nejake jejich obdobe routovaci cache.
Takze kdyz jsem udelal "route del default/add default", tak to zacalo
konecne posilat odchozi packety na spravnou MAC adresu. :-(

	Na nasem Solarisu nefungovalo ceske trideni (cislice se tridily
jako v anglickem trideni), Sun nam tak do mesice poslal patch. Pak
jsem jeste reklamoval ze fmt(1) nerozdeluje slova podle aktualniho
locale (ackoliv to v manove strance pisou). Na tohle uz nezareagovali.

	Ale jinak proc ne, Solaris je normalni UN*X (dokonce i UNIX).
Bez GNU utilit, s devfs, ale da se na to zvyknout.

	Problem je ze dnes uz Sun nema dostatecne konkurenceschopne
procesory (a V20z je sh*t a o V40z jen mluvi a nikdo ji aspon donedavna
nikdy nevidel; navic v teto oblasti uz nemaji "monopol" na HW a existuji
srovnatelna reseni od HP nebo Tyanu).

	Je pravda, ze kdyz vam Solaris napise, ze ma chybu v pametovem
modulu X v bance Y, tak ze skutecne otevrete skrin a je tam pametova
banka oznacena Y a v ni slot oznaceny X. Cili ze to zelezo je dobre
spojene s operacnim systemem (v Linuxu casto nic takoveho neni,
protoze proste bezi na vetsim mnozstvi zeleza; treba HP DL585 ma CPU
oznacene CPU1-4, pricemz Linux je vidi postupne jako CPU1, CPU0, CPU2 a CPU3).

-Y.