[... bla bla bla ...]

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Listopad 5 17:11:19 CET 2004

Dne pondělí, 1. listopadu 2004 22:37 jste napsal(a):
> Nejpravděpodobnější vysvětlení je, že "Microsoft Česko a Slovensko" pokládá
> za žádoucí sledovat, jaký je na linux na linux.cz cvrkot. Tak se "Ředitel péče
> o zákazníky" do konference potichu přihlásil a naslouchal a naslouchal. A
> pak jednoho dne zapnul autoreminder a odjel (třeba na školení do Redmondu).
> Čímž se věc provalila.

Neprovalila.

Jelikoz MS disponuje velmi inteligentnim prohledavacem a archivem co se kde na
inetu sustne (pred par lety se tu prohnal link, nestacil jsem se divit), tato
uvaha je zcela scestna. Nemyslete si, ze potrebuji se primitivne prihlasit do
nejakych newsu, kdyz muzou odebirat vsechny na svete, mit vlastni
searchengine (msnbot)  a vyhodnocovat je (nejvetsi byznys dneska je loveni
udaju a zvyku). Ne nadarmo MS v roce tusim 2000 rekl, ze za 4 roky (coz je
ted) budou o vetsine lidi vedet vetsinu veci (nebo tak nejak, na formulaci si
uz nevzpominam presne). Prohledavace stahuji kdeco, nejen text/html, ale i
obrazky, dokumenty, archivy (zip...) - proste vsecko.

Vsechno, uplne vsechno co udelate, ma tzv fingerprint. Takze pro vyhledavac je
pak snadne poznat, ktera firma ma cim udelane webstranky, ikdyz je nakonec
honi pres php ci cokoli jineho. No a pak je uz snadne pro cleny nejakeho
sdruzeni pristupovat k temto datum, takze maji zcela jasny prehled o tom kdo
co a naco pouziva. Vzpomente si na aferu s tim, jak Ofic97 ukladal do kazdeho
dokumentu mapu sdileni + HWID. Meli to totiz nekryptovane :o) Pak vydali
patch, kde to uz "nebylo" (aspon to nebylo na prvni pohled videt).

--

                        Jaroslav Lukesh