pppd demand && CDMA

Petr Pisar xpisar na fi.muni.cz
Pondělí Listopad 8 20:14:41 CET 2004

kratochvil jiri napsal(a):
> Resim tu nasledujici problem. Mam tu jakesy PPC bez PCI sbernice. Na nem
> je pridratovano USB pres SL811HS. Pro ten USB radic tu mame jakesi
> binary drivers. A je s nimi problem. Pri prnim pokusu o vytoceni je vse
> v poradku. Pri druhem jiz CDMA modem nekomunikuje. Pokud ale odehraju a
> nahraju moduly acm a usb (pro uvedeny chip). Tak to jede. Je to docela
> pruda, ale pro rucni vytaceni je to jakztakz pouzitelne.
To je smutny. Ja mam vyzkouseno, ze kdyz modem vytahnete z portu behem
ustanoveneho ppp spojeni a kdyz ho pak zpatky pripojite, tak se nehlasi
na USB sbernici (i kdyz modem resetuju a znovunahraju acm ovladac).
Takze chyba nemusi byt ve vasem binarnim USB ovladaci.

> A protoce nam to eurotel po nejake dobe vzdycky odstrihne tak prisel
> pozadavek na "dial on demand". V tom je zakopany psik. Prvni reseni
> ktere me napadlo je dat do ip-down skriptu neco jako:
>
> rmmod acm ; rmmod usb ; sleep 5 ; modprobe usb ; modprobe acm
>
> A tu se dostavam do problemu. Po startu se ustavi ppp0. Pri pozadavku na
> spojeni zacne vytacet. Probehne authentifikace a dostane realnou adresu
> a v tu chvili shazuje tu puvodni pseudo adresu a vyvolava ip-down skript.
> Coz samozrejme neudela dobre stavajicimu spojeni.
S dial-on-demand nemam zkusenosti. Proc se nejprve nerozpoji spojeni,
pak ip-down a pak nove ppp spojeni?

> Napr. ma to "on demand" vzdycky stejnou adresu (tu pred pripojenim)?
Lokalni je vzdy jina, u vzdalene si nejsem jisty, ale vzpominam si, ze
se meni (o vikendu kouknu do logu a napisu).

Ja on-demand neprovozuji, jsem pripojen porad. Eurotel tvrdi, ze
neaktivni uzivatel CDMA sit nezatezuje, takze mam splacly skript, ktery
vola pppd s volbou persistent a pro pripad, ze by pppd zemrel, tak ten
skript poustim z cronu kazdych 5 minut.

--Petr