mailovy server s antivirem a spam filtrem

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Úterý Listopad 9 16:37:53 CET 2004

Zdravím všechny,

	potřeboval bych poradit s mailovým serverem pro řádově dvě desítky
(virtuálních) userů. Nejde mi o nějaký podrobný návod (ale o RTFM
doporučení taky ne ;), ale jenom o naznačení co je tak dneska nejlepší
použít, abych musel co nejmíň patchovat a používat černou magii. Systém
bude gentoo.

Představoval bych si následující chování:

1) maily pro neexistující usery odmítat na úrovni SMTP
2) ihned smazat maily obsahující exe, com, scr, pif atd.. přílohy (to
eventulně můžu dělat až pomocí spamassassinu, ale verze 3.x už tohle
nepodporuje :( )
3) maily prohnat antivirákem, zavirované ihned mazat
4) maily prohnat spamassasinem a označené ihned mazat, nicméně chtěl
bych mít možnost, aby se ty označené jako spam namísto smazání
doručovaly v případě potřeby extra uživateli (myšleno třeba
spam na doména.cz) namísto adresátům. Hlavně kvůli ladění.
5) doručení toho co zbude do schránek uživatelů, kde už si to vyzvednou
přes pop3.

V tuto chvíli mám určitou představu řešení na bázi amavisd-new + clamav
+ spamassassin + nějaká omáčka kolem toho. Akorát ještě nejsem
rozhodnut, jestli qmail nebo postfix. A hlavně si nejsem jist jak moc
spolehlivě tohle bude držet pohromadě, proto bych rád nejdřív slyšel
nějaké praktické rady.

Ctirad