Apple iPod na Linuxu

Michal Netusil michal.netusil na seznam.cz
Úterý Listopad 9 17:51:39 CET 2004

Dobry den,
nemate nekdo prosim zkusenosti s iPodem na Linuxu?
Mam Mandrake Linux 10.0 Community a Apple iPod 20GB s diskem
naformatovanym pro Windows.
Na webu jsem nasel nekolik postupu jak ho zprovoznit, ale vsechny jsou
trosku starsiho data a navic se vetsinou zaobiraji konverzi HPS+ na FAT
nebo primo instalaci klonu Linuxu na iPoda, coz se mi ale moc nechce - v
praci ho pripojuju pres Windows.

Jako nahrazka iTunes pro vlastni kopirovani hudby se mi jevi nejlepsi
gtkpod, ale ani s nim se mi nedari iPoda pripojit. Po pripojeni pres USB
port a vypsani
cat /proc/scsi/scsi dostanu tento vystup:
Attached devices:
Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
Vendor: Apple Model: iPod Rev: 1.63
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 02

ale po fdisk /dev/sda pouze:
/dev/sda nelze číst

Zkousel jsem i Mandrake Control Center a ten mi iPoda detekuje jako Disk
sda s informacemi
Sběrnice: ‎SCSI

Umístění na sběrnici: ‎0:0:0
Kanál: ‎00
Popis: ‎Apple|iPod
Nové zařízení devfs: ‎/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc
Starý soubor se zařízením: ‎/dev/sda
Modul: ‎neznámý
Formáty pro diskety: ‎Apple iPod
Třída médií: ‎hd (Mass Storage|SCSI|Bulk (Zip))

Pri ruznych pokusech s mount dostanu vetsinou hlasku, ze superblok nelze
precist a tak si nejsem jisty (podle zadneho popisu jsem to nenasel),
jestli se opravdu disk v iPodu nebude muset zformatovat pro pouziti pod
Linuxem.

Uvitam jakekoliv napady, protoze doma se mi kvuli tomu vubec Windows
pouzivat nechce.

Diky a pekny den,
Michal Netusil