mailovy server s antivirem a spam filtrem

Petr Balas petr-news na balas.cz
Úterý Listopad 9 19:26:00 CET 2004

Ctirad Fertr wrote:

> Zdravím všechny,
>
> potřeboval bych poradit s mailovým serverem pro řádově dvě desítky
> (virtuálních) userů. Nejde mi o nějaký podrobný návod (ale o RTFM
> doporučení taky ne ;), ale jenom o naznačení co je tak dneska nejlepší
> použít, abych musel co nejmíň patchovat a používat černou magii. Systém
> bude gentoo.
>
> Představoval bych si následující chování:
>
> 1) maily pro neexistující usery odmítat na úrovni SMTP

Nevim.

perlscanner z qmail-scanner (http://qmail-scanner.sourceforge.net/)

> 3) maily prohnat antivirákem, zavirované ihned mazat

qmail-scanner + clamav
Viry nemaze ale hazi do extra slozky. Tu muzete mazat treba z cronu.
Jinak clamav je prekvapive velice dobry.

> 4) maily prohnat spamassasinem a označené ihned mazat, nicméně chtěl
> bych mít možnost, aby se ty označené jako spam namísto smazání
> doručovaly v případě potřeby extra uživateli (myšleno třeba
> spam na doména.cz) namísto adresátům. Hlavně kvůli ladění.

qmail-scanner prozene spamassasinem, procmail zaridi dalsi zpracovani
(mazat, nacpat do extra folderu, preposlat, smazat jen s minimalnim
skore, ...)

> 5) doručení toho co zbude do schránek uživatelů, kde už si to vyzvednou
> přes pop3.

qmail + dorucovani pomoci procmailu

> V tuto chvíli mám určitou představu řešení na bázi amavisd-new + clamav
> + spamassassin + nějaká omáčka kolem toho. Akorát ještě nejsem
> rozhodnut, jestli qmail nebo postfix. A hlavně si nejsem jist jak moc
> spolehlivě tohle bude držet pohromadě, proto bych rád nejdřív slyšel
> nějaké praktické rady.

Bezi mi to v okoli na par serverech (10 - 20 mailuzivatelu) a prakticky
o tom nevim - vse funguje bez problemu.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)