Re: RH 7.3 a změna času

Petr Koval pk na nux.at
Středa Listopad 10 23:04:15 CET 2004

"MUDr. Kamil Navrátil" wrote:

> Děkuji za vysvětlení... netvrdím, že tomu rozumím, nicméně bych tě
> poprosil, abys mi v tom případě řekl, co přesně musím tedy udělat,
> aby
> při změně času ze zimního na letní a opačně na to můj RH zareagoval
> tak, že moje aplikace budou pracovat s aktuálním časem.
>  Díky...

jsou dve reseni

a) hardwarovy cas je nastaven na local coz je standard na temer kazde
distribuce a systemovy cas nastaven na zonu pobytu

tim padem je hardwarovy a systemovy cas totozny (offset=0)
a zaroven se meni hardware cas pri zmene mezi CET a CEST casu
systemoveho
a casovy offset zustava neustale roven 0

b) hardwarovy cas je nastaven na GMT a system cas nastaven na zonu
pobytu

tim padem je hardwarovy cas posunut od systemoveho o offset mezi GMT a
nastavenou zonou pobytu

u zony napr. /usr/share/zoneinfo/Europe/Prague
jde o vztah CET/CEST
tzn. ze systemovy cas automaticky meni v doby zmeny mezi CET a CEST
udaj CET na CEST a naopak a zaroven i casovy udaj systemoveho casu
ale nemeni hardwarovy cas pri tom

# rm /etc/localtime
# ln -s /usr/share/zoneinfo/Europe/Prague /etc/localtime
# date -s MMDDhhmm

pomoci date nastavit systemovy cas

(Mesic Den hodina minuta)

na tom jak je nastaven hardwarovy cas
jestli na local nebo na GMT vubec nezalezi
jen na tom systemovem