Jak moc se da verit badblocks?

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 11 17:34:17 CET 2004

On Thu, 11 Nov 2004, Jan Kasprzak wrote:

> : Jinak neni vubec od veci mit spusteny smartd, ktery testy i monitoring
> : provadi dle prislusne konfigurace sam.
>
> 	To by me zajimalo. Podle me tohle _neni_ pravda - smartd
> neumi provadet testy. Umi ovsem rict disku, at provadi testy sam,
> pokud to disk podporuje (jakoze vetsina to nepodporuje).

Slovickareni. Ano, je to tak, ze smartd jen rekne disku, at provede
vybrany test.

> Aspon moje manualova stranka (FC2) neukazuje nic, jak by se automaticke
> spousteni SMART testu dalo nastavit (perioda, typ testu, atd.).

Vybirame z smartd(8):

-s REGEXP

   Run Self-Tests or Offline Immediate Tests, at scheduled times. A Self
   or Oflline Immediate Test will be run at the end of periodic device
   polling, if all 12 characters of the string T/MM/DD/d/HH match the
   extended regular expression REGEXP. Here:
   [...]

V logu to pak vypada asi takto:

... smartd[$PID]: Device: /dev/xxx, starting scheduled (Short|Long) Self-Test.

Pouzivam smartmontools 5.32.

-- Honza Houstek