ako spravne odpojit usb disk/suplik

Kotrla Vitezslav kotrla na ceb.cz
Pátek Listopad 12 17:28:07 CET 2004

> ps: nesposobuje pouzitie sync spomalenie zapisu?
> Napr. ked sa na USB kopiruje 50 malych suborov, tak sa po kazdom musi
> updateovat FAT (predpokladam, ze je na tom USB), ak by nebol pouzity
> parameter sync, zmeny vo FAT sa mozu kumulovat a zapisat naraz.
> Neuplatni sa tu seek time ako pri diskete, ak je to HD, musi po kazdom
> subore presuvat hlavicky (moze mat cache), flash ma zasa omedzenu
> zivotnost.

Take jsem nad tim premyslel, ale povazoval jsem temer za zazrak, ze po
temer roce pravidelne poruseneho fs s timto nastavenim najednou nastalo
obdobi klidu, ten prinos mi staci. Az mi zarizeni odejdou, dam vedet.
Jinak bez tohoto nastaveni mi uz pod rukou odesly dva 128 MB QNX a jeden
Apacer HandySteno TN202 256 MB, vydrzely 14 dni resp. 6 mesicu.

Smula je, ze jsem sync zacal pouzivat s noatime, nevim tedy, co se na
stabilite a zivotnosti vic podepise, experimenty prenecham laskave
verejnosti. Take mi vadilo, ze jsem na 256 MB medium zapsal hafo dat
a az pri umountu jsem zjistil, ze si jeste chvilku pockam. [Na mem hw
neni usb-storage pres USB 2.0 stabilni a tak konzervativne pouzivam
USB 1.1 (uhci_hcd).] Se syncem aspon progress bar pri kopirovani nelze
a mraky malych souboru jsem zvykly tarovat.

Tolik ma trocha do mlyna.

VK