ako spravne odpojit usb disk/suplik

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Listopad 15 08:15:43 CET 2004

On Fri, 12 Nov 2004 15:34:36 GMT, Tibor Zenis <zenis na fmph.uniba.sk> wrote:

>  ps: nesposobuje pouzitie sync spomalenie zapisu?

	Zpusobuje. Ja mam v iPaqu SD kartu (coz by se dalo povazovat za
zarizeni podobne USB flashce) a rychlost pri pouziti sync je polovicni pri
jakkoli velkych souborech. FS je VFAT nebo FAT. Osobne si to vysvetluju tak,
ze po zapsani kazdeho bloku se provede i update FAT. Skutecne se to tak
chova, kdyz vytahnu kartu pri zapisu, tak je tam zacatek toho zapisovaneho
souboru ve velikosti odpovidajici cca dobe, kdy jsem kartu vytahnul.

[...]

> flash ma zasa omedzenu zivotnost.

	Ja mam SDcko s dozivotni zarukou, tak me to zase tak moc netrapi.
Navic jsem nekde cetl, ze normalni flash disky si interne distribuuji zapisy
tak, aby se neprepisovaly ty same bunky v pameti mockrat, tzn. ze treba FAT
postupne "plave" po pameti z mista na misto, cimz se zivotnost vyrazne
zvysuje. Treba ale iPaq ve sve interni flashce tuto vlastnost naopak nema,
proto se pouzivaji veci jako jffs2.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860