Mandrake 10.1 Official ftp instalace

Rudolf Ulc Rudolf.Ulc na mu-st.cz
Pondělí Listopad 15 11:25:46 CET 2004

Dobrý den,

stáhl jsem si z ftp instalaci Mandrake 10.1 Official a při instalaci se mě stali následující věci:

První pokus - upgrade stávajícího MD 10 Official (instalace z disku):

1. upgrade proběhl v pořádku až do doby, kdy instalační program oznámil,
že není nastavena gafická karta, pokus o stisknutí tlačítka pro ruční nastavení
skončil s hláškou xorg-x11 not found, balíček byl ale nainstalovaný (ověřeno rpm -q xorg-x11).
Stejně to dopadlo i při stistku tlačítla pro instalaci tiskárny - foomatic-db-engine not found.
Následoval restart  - pokračovat bez naistalavané grafiky nelze.

2. opakování upgradu - upgrade proběhl v pořádku až do konce, výše zmíněné (1)
chyby se již neopakovali. Systém byl nastavený tak, aby naběhl do textového režimu.
 Následovalo přihlášení a spuštění mc - a nic se nestalo, pouze v roku obrazovky svítilo lomítko.
Přihlášení na 2.virtuální konzole a totéž. Přihlášení na třetí , pak ps ax. ps ax zatuhl před
koncem a zůstal viset na obrazovce. Přihlášení na čtvrté konzole, pokus o ukončení mc
a ps - selhal. Při bližším zkoumání zatuhlého výpisu ps ax jsem zjistil, že u některých procesů
je příznak process state D - tj. nepřerušitelné usnutí procesu. Tento příznak měl nastavený
proces mc a také proces /usr/lib/cups/backend/parallel. Po několika minutách
(neměřil jsem to), mc a ps pokračují normálně a pak už počítač pokračuje ve funkci normálně.

3. Výše zmíněné problémy jsem přisuzoval nedokončení upgradu (1), dopředu ale píši,
že to tím nebylo. Následoval pokus o instalaci na čistý disk (instalace z disku).
Instalace skončila v okamžiku po výběru skupis balíčků na chybovou hlášku
"basesystem package not selected".

4. Druhý pokus s instalací proběhl přes ftp, skoučil úplně přesně jako (3).

5. Takže jsem nainstaloval MD 10.1 z CD a pak následoval upgrade na 10.1 (z disku).
Opakovala se situace (1) a (2). Úplně přesně.

6. Pokud se vyhodí spouštění služby cups při startu počítače, k situaci se zatuhnutím
mc a ps nedojde. Zrovnatak k nim nedojde, pokud cups spustím ručně po přihlášení jako root.

7. Jinak přihlášení roota proběhne ihned, na přihlášení uživatele (v textové konzoli)
musím čekat cca 9 sec. Proč ?

Počítače je Pentium 1200 MHz, Microstar board, 384 MB paměti, 3 disky,
CD, CD-RW, Matrox G450, AverTV studio, 2x 3c905.

Co s tím ? Máte někdo nějaký nápad ?

Děkuji za odpovědi

Rudolf Ulč

P.S. Celá sobota byla v tahu.