rozhovor po netu

Petr Koval pk na nux.at
Středa Listopad 17 07:37:20 CET 2004

Petr Vileta wrote:

> No jo, stahnu to a prohlednu dokumentaci (sakra, proc nemuze byt na
> jejich webu samostatne!). Jenze tam u serveru melou neco o licenci a
> nejakych dolarech ;-) Ja to potrebuju pro obcasne rozhovory (ovsem
> dlouho trvajici) se svymi par zakazniky, kteri maji trvale pripojeni
> no netu. Kdyz to pouziju 2x mesicne tak je mi tech penez za licenci
> docela lito :-)

Licencni poplatek se vztahuje pouze pri nasazeni v obchodnim prostredi
ale ne v osobnim (privatnim). Samozdrejme, ma-li byt provoz takoveho
softwaru byt mozny jako soucast pracovniho prostredi zivnostenske
cinnosti uvnitr podniku ci jako kontakt k zakaznimum, uz to neni osobni
a tudis free (zdarma) pouziti. Na takovevem principu nevidim nic
neobvykleho. Navic ta jednorazova cena v podobe licencniho poplatku pro
firmu, ktera pres to muze docilit vetsiho zisku, nez by mela bez techto
prostredku, neni vubec vysoka. A proc by mel nekdo neco programovat
zadarmo pro firmu, ktera pre pouziti toho cini zisk. Nebo to vidim
spatne a ne ze chce kazdy na usily jinych zadarmo zbohatnout?

Petr