nahy pocitac bez Windows - uz to konecne "vyresili"

P.L. plnews na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 18 08:27:35 CET 2004

> Tonemate pravdu. OEM SW je bezne uvaden v cenicich vsech velkoobchodu
> a dokonce nekterych maloobchodu. Ja ho napriklad ve svem ceniku mam take.
> Jeho cena byva zhruba polovicni nez u stejneho "krabicoveho" SW.

Já jsem neřekl, že není v cenících, ale v případě dodání s počítačem od
výrobce je jeho nedílnou součástí. Rozhodně si nemůžete nechat systém z
notebooku, ten prodat bez systému a pak legálně prodat samotný OEM systém
(ani s jiným počítačem). Velmi často je na nálepce uvedeno, ža se jedná o
OEM např HP a podobně.

To co je v cenících velkoobchodů je určeno pro ty, kteří montují PC a
existuje i možnost jak to legálně prodat koncovému uživateli. Opět se ale
jedná o to co tu bylo pomlouváno - nutnost s tím koupit jiný HW (i když
nechcete). Licence je pak vázána na první MB, který byl v počítači v době
instalace. S výměnou základní desky tedy platnost licence zaniká!

Petr