ako spravne odpojit usb disk/suplik

benghi benghi na inmail.cz
Čtvrtek Listopad 18 14:30:42 CET 2004

On Thu, 11 Nov 2004 11:47:18 +0000 (UTC)
Tomas Penicka <tomik na linux.fjfi.cvut.cz> wrote:

> [...]

Je to tak! Je to tak minimálně v případě floppny a DVD+RW v RA režimu.
Chodí to tak i v případě digitálního foťáku, kde se používá modul
usb-storage stejně jak v případě toho šuplete. Takže nevím, proč by to
ausgerechnet to šuple mělo nedělat.

>  Ja treba pouzivam na mount/unmount blbustku zvanou wmmount (Window
>  Maker
> mount). Ta mi klidne ukaze, ze treba disketa je odmountovana, ale
> jeste porad chrochta.

Tak takovou věc zahoďte, než to napáchá škodu.

> Tusim, ze zrovna u te diskety mi nabehne prompt driv (pokud
> ji zrovna odmountuju z prikazoveho radku), nez zhasne diodka na
> mechanice, tak nevim, nakolik tomu verit.

To, že svítí LED znamená, že se točí motor, přesněji řečeno, že je z
řadiče aktivní ten signál, kterej ten motor zapíná (on by se v případě
3.5" mechaniky měl motor otočit o 1.5 otáčky po vložení diskety a to i s
odpojeným řadičem, v případě tom pochopitelně nic nesvítí). To, že svítí
LED neznamená, že se na disketu zapisuje, či se z ní čte. Nejde sice z
diskety číst/psát pokud ta LED nesvítí, ale obráceně to není pravda.
Fakt je ten, že není záhodno s tou disketou manipulovat, dokud se tam
točí motor, ale... Osobně nevím, co kdo pořád dělá s disketama, myslím,
že to je medium který už minimálně 5 let nemělo existovat. Fakt, že
existuje, je smutnej. Bohužel člověk musí akceptovat mírně reliktní
chování takových věcí, tj. například výše zmíněnou LED.