ADMIN: prodleva listu - resime to

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Listopad 18 15:48:15 CET 2004

Dne Thu, Nov 18, 2004 at 03:14:55PM +0100, Zdenek SUTR Kaminski napsal:

> Muzete prosim tohle, jen pro zajimavost a pripadnou nevedomost ostatnich,
> trochu vice rozvest, jak jste to myslel?

No samozrejme ze jsem to myslel dobre ;-))

Vsimnul jsem si, ze spammeri casto pouzivaji hledaji zalozni mailserver s
nejsnizsi prioritou a potom pres nej posilaji spamy. A protoze dalsi uvaha
mi rika, ze v dnesni dobe se uz zalozni mailservery celkem prezily, malokdo
ma tak dlouhy vypadek aby se mu vyplatilo prijet si k providerovi pro maily
a svoje pritom odeslat, tak jsem si rekl, ze je nakonec muzu zrusit.

Samozrejme existuji metody, jak distribuovat na MX servery databazi
uzivatelu. Postfix na to ma dokonce nastroje, muzete udelat na zaloznim
mailserveru LDAP repliku a proti ni overovat platnost uzivatelskych uctu.
Ale me to prijde krehke a zbytecne. A hledejte proc nekomu nejdou maily,
kdyz se tohle rozpadne.

Takze muj nazor, ktery ovsem nemusi byt pro kazdeho ten spravny, zrusit
zalozni mailservery, do kazde domeny jen jeden MX zaznam smerujici na stroj,
ktery postu skutecne prijima a tam se pokusit (pres mysql, ldap nebo proste
jen pres textove soubory) prijimat jen postu pro lidi, co v systemu
existuji.

Spammera to zatizi, protoze bude muset resit chyby, resp. spammer je neresi
asi nikdy, ale ten pres koho spammuje se podivi, kolik ma chyb doruceni a co
mu to generuje za zatez. Nikomu to zvlast neuskodi, snad jen managerum,
kteri v obavach, aby neprisli o dulezitou zakazku poptanou na spatne adrese,
chteji dostavat do mailboxu vsechno co se okolo domeny jen ochomitne.

Ted jeste vymyslet, jak to aplikovat na linux.cz, protoze nas samozrejme
soucasna situace velmi trapi. Jednak kvuli prestizi, ale i kvuli opotrebeni
HW, disky s mailspoolem jsou brutalne zatizene, kdyz mate ve fronte pul
milionu zprav. Yenya to resi uz kolikaty den ve dne v noci.

zdravim
dan