Zahlceni swapu

Pátek Listopad 19 18:11:53 CET 2004

On Thu, 18 Nov 2004, Ales Kroutil wrote:

>     pri pokusu ulozit webovskou stranku ve Firefoxu 1.0 doslo po kliku
> na tlacitko "Ulozit" z rychlemu zahlceni swapu a nasledne k padu
> Firefoxu. Funguje to plne reprodukovatelne, jednou jsem dokonce musel
> navrdo restartovat.

Zejmena jestli je to reprodukovatelne, tak je mozne, ze je to nejaka chyba
ve Firefoxu, pri ktere zacne FF nekontrolovane zrat pamet.

>    V logu se tesne pred timto problemem objevi hlaska:
> Nov 18 20:09:39 linux kernel: __alloc_pages: 0-order allocation failed
> (gfp=0xf0/0)

Jadru proste uplne a totalne dosla pamet. 0-order znamena, ze to chtelo
jednu stranku, z toho gfp by poznat, jak nalehava to byla potreba (je to
ciselne vyjadreni kombinace konstant *GFP*).

> Mam Slackware 10.0, jadro 2.4.26. Velikost swapu 71 MB, 128MB RAM.

No jo, kdyz mate dohromady tak (na dnesni pomery) malo RAM a swapu, tak to
lze snadno zacpat. Rozhodne doporucuji nastavit podstatne vetsi swap
a navic nastavit ulimit -v tak, aby jeden nenazrany proces nemohl zacpat
cely system.