2 grafické karty na jednom stroji.

Oak oak.brno na seznam.cz
Sobota Listopad 20 19:20:48 CET 2004

Zdravím,

mám hodně zkušeností s dvěma monitory; napsal jsem před časem článek na
LinuxDesktop (http://linuxdesktop.kn.vutbr.cz/), mrkněte tam. Takže jen
vyvrátím mýty nebo neurčitosti uvedené v tomto vlákně:
* ano, můžete provozovat jediný X server na dvouch monitorech (stejně tak
Konzoli+Xserver nebo Xserver+Xserver), nebo i více :-)
* ano, ne všechna zařízení spolu fungují. Pokud zařízení nefunguje na první
plug, zkuste nejdřív vyměnit pozici PCI karty; na jiným slotu jet může... Ke
kontrole funkčnosti užijte příkazů na vylistování PCI slotů uvedený v článku
na LD; musíte vidět obě karty.
* fungují-li karty spolu a jsou nastaveny, pak zásadní problémy nejsou, vyjma
problémů s "mrtvou zónou" pokud používáte monitory různé velikosti a
rozlišení; nejde ale o problémy zásadní (občas nemůžete najít nějaké malé
okno :-))
* musíte si překompilovat mplayer či podobný software, aby Vám "hrál" na
jednom monitoru. Problémy jsou s prohlížeči obrázků, do dnešního dne jsem
nenašel jediný, který by bral v potaz možnost více zobrazovacích zařízení...

Pokud máte nějaké další dotazy, můžete se obrátit i na můj soukromý mail.

Oak