ADSL modem Dlink DSL-360T

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Listopad 23 10:01:03 CET 2004

Dobry den,

pres vikend jsem bojoval s timto zarizenim a vzhledem k tomu,
kolik jsem s nim stravil casu, tak sve drobne zkusenosti napisu
i sem...

Jedna se o Linux-embedded zarizeni s procesorem MIPS.

Je treba ho nastavit takto (pro ISDN linku):

v "Modem config" nastavit GDMT (typ modulace)
v "Connection setup" nastavit toto:

Encapsulation: VC
Typ spojeni: PPPoA
username + password: prideli poskytovatel
VPI: 8
VCI: 48

Modem se spoji a verejnou adresu, kterou dostane na ppp0, jakymsi
me zahadnym zpusobem preforwarduje na rozhrani pocitace. Pokud
u nej zapnete DHCP server, pak pote, co probehne spojeni, tak Vam
tu verejnou adresu nastavi sam i s routou.

Na co je treba dat pozor:
- Z modemu nelze pingnout pres vytvorene ppp0 rozhrani!!! (A
  proto jsem byl dva dny za blba, protoze jsem se o to snazil
  a ono to neslo). Na modemu totiz neni pres ppp0 nastavena routa
  a i kdyz jsem ji nastavil, tak pingnout neslo(!!!).
- DHCP server modemu prideli adresu pouze jednou, pak ji jiz
  neobnovuje, takze kdyz vyprsi leased time, tak jste bez adresy
  a bez pripojeni k Inetu! Vyresil jsem to tak, ze jsem si ji
  nechal pridelit a pak jsem dany interface a routu nastavil uz
  staticky dle toho, jak mi ji modem poslal DHCP-ckem.
- Default routa jde pres tu verejnou adresu, takze je to
  nastaveno asi takto:

ifconfig ethx verejna_adresa netmask 255.255.255.255
route add default gw verejna_adresa dev ethx

Je to zvlastni, ale funguje to... :-|

Tak abyste kvuli tomu netravili zbytecne dlouhe zimni vecery nad
neresitelnou zahadou...

Jinak se mi to docela libi, neb mam verejnou IP adresu az na svem
Linuxu :-))).

Zdravi
Honza Marek