ADSL modem a VPN

Petr Balas petr-news na balas.cz
Úterý Listopad 23 16:50:43 CET 2004

Zdenek SUTR Kaminski wrote:

> Nu, pokud nenajdete zadny ADSL modem/router ktery toto umi, muzete preci
> primo pripojit ony jednotlive pocitace primo do VPNky a tak se bez linuxu
> opet obejdete.

Manik z pobocky se pripoji na terminal server na ustredi, pusti program a
jde tisknout na sitovou tiskatnu (t.j. printserver s IP adresou) u sebe na
pobocce. Ten pocitac na pobocce se pripoji pomoci VPN ale u toho
printserveru si tim nejak nejsem moc jisty :-).

Zkusit hledat a koupit nejake Cisko a pak zjistit, ze to neni to, co
potrebujeme se docela bojim. Takze to vidim na ten linux a OpenVPN
(rozbihat IPsec je strasny porod :-} }.

T.j. konkretni dotaz - pobezi OpenVPN nad ADSL? Vim ze Slovaci meli problem
se pripojit pomoci ADSL na PPTP VPNku. Jakmile sli skrz nejakeho lokalniho
WiFi providera, tak to bylo bez problemu.
A druhy dotaz - jaky levny ADSL modem s Ethernetem ktery bude bez problemu
fungovat s OpenVPN? Je nutne si na neco davat pozor?

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)