mazani a read-only filesystem

Úterý Listopad 23 16:27:49 CET 2004

On Mon, 22 Nov 2004, Ladislav Vaiz wrote:

> Ext3 byva nastaveno tak, ze pri objeveni chyby se filesystem prepne do
> read-only.

Ne vzdy, ale je to pomerne rozumne nastaveni zejmena na serverech,
protoze se tak zabrani dalsimu poskozovani filesystemu, ktere by jinak
pokracovalo az do jeho uplneho zmasakrovani. Nekdy muze byt i smysluplne,
ze cely system pri zjisteni chyby na fs zpanikari.

> To se ale z /etc/mtab ani /proc/mounts nedozvite.

To se totiz zjisti z logu. To se ovsem musi taky obcas do toho logu nekdo
podivat, ze... :)  (Vyjimku ma pripad, kdy se log pise na ten samy
fs, ktery chcipnul. To je ostatne take duvod, proc je u dulezitych
systemu dobre posilat logy take nekam po siti.)