SUSE nebo jiný Linux

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Středa Listopad 24 19:50:55 CET 2004

On Wed 24. of November 2004 16:23, Jirka Kosina wrote:
> Pokud pochopenim myslite stav, kdy clovek stravi prakticky neomezene
> mnozstvi casu tim, ze "ladi" CFLAGS tak, aby mel od vseho porad
> aktualni verze, ktere se spusti o tri CPU cykly rychleji nez
> sousedovi s redhatem, pak je gentoo skutecne pro hluboke pochopeni to
> nejlepsi.
To je presne nazor uzivatele jine distribuce. Pochopit to trosku musite,
protoze uz pri instalaci ziskate prehled kde co je ... a na co asi. Ale
zase ta instalace rozhodne neni pro zacatecniky!

> Jinak ovsem nevidim rozdil mezi emerge, apt-get, yum co se tyce
> skutecneho pochopeni, jak neco funguje, absolutne zadny.
Souhlasim. Jediny podstatnejsi rozdil je v tom, ze ostatni instaluji
binarni balicky a emerge je nejdriv zkompiluje a az potom nainstaluje.

> linuxconf byl odstranen z RedHatu ve verzi 7.3. Distribuce sama o
> sobe nema za ucel slouzit k pochopeni neceho, ale ma fungovat. Kdo
> chce neco pochopit, zahrabe se do toho na libovolne distribuci bez
> rozdilu naprosto stejne.
>
> Stejne tyhle dotazy na volbu optimalni distribuce pokladaji jenom
> nejaci zaskodnici, kteri si rikaji, ze uz dlouho nebyla v konferenci
> nejaka pekna peprna flamestorm. :)
Souhlasim, ovsem jako cerstvy uzivatel Fedory (nez dokompiluju Gentoo -
odesel mi disk a zalohy nejak ne a ne najit ;) ) musim rict, ze ta
absence podpory mp3 je fakt flustrujici. Ne ze bych si ji neumel dodat
(google to jisti), ale docela me to zkazilo naladu ...
--
Pavel Benisek