Re: SUSE nebo jiný Linux

Petr Koval pk na nux.at
Středa Listopad 24 22:02:54 CET 2004

Jirka Kosina wrote:

> Co je podstatou linuxu? Co jsem se nedozvedel, kdyz cely zivot
> pouzivam takrka vyhradne, s drobnymi vylety do jinych distribuci,
> Redhat? Poradte, prosim. Myslite ze jsem ochuzen o prozreni podstaty
> linuxu, kdyz misto emerge pisu rpm, apt-get, urpmi ci yum?

Ja k tomuto reknu tohle:

Jak sem upgradoval SuSE 5.0 na 5.3 uz sem nemel dobry pocit.
Ale s 5.3 na 6.0 tak to bylo neco. Pri upgrade s 6.4 tenkrat
hned na 7.3 se mi udelalo spatne.

Potom sem se zuby nehty branil upgradu s 7.3 na 8.2 a za to sem se
snazil
binaries ktere se v 7.3 nevyskytovali si pro 7.3 proste upravit. Nekdy
tomozne
bylo a nekdy taky ne. Nehrsi bylo kdyz se clovek siti byt porad nucen
k nejakym obsahlym zmenam jako napr. upgrade distribucni verze.

U gentoo svym zpusovem nic takoveho nexistuje. Jedine co se obsahle
muze
zmenit je pouze zakladni adresarovy strom.

U gentoo jedu od 1.4 az po 2004.3 aniz by sem mel podobmne zdravotni
potize
jak pri upgradovani SuSE 7.3 na 8.2. U gentoo se ani pomalu nepozna ze
se
zmenila verze distribuce. Jelokoz se na zakladni administraci systemu
naprosto
nic nezmenilo, nebo-li sou soucasti vysledku prekladu zdroju.

U tech zmen SuSE se ale jednalo o plne premrsteni s jednoho
administracniho
zpusobu na uplne jiny.A tim nemyslim pouze zmeny pred rpm a po zavedeni
rpm
a nebo od yast1 az po yast2 plus ultra.

Ale SuSE je zajimavym vzorkem vuci gentoo oc vlastne u binary distro
jde.
Je urcena pro lidi co si dnes nainstaluji distro bla bla linux verze
xyz-99
a kteri dnes a nikdy nebudou pomyslet na upgrade na verzi xyz-100
jelikos by se s toho zakonite zblaznili.
Pokud si toto ale dnes rikaj,my nechceme pracovat s verzi 99 sto let
tak jim radim na binary distra zapomenout, jinak by mely vazne
zdravotni
problemi v penzi.

A ted nemluvim ani proti zadnemu distru ani pro.
Pouzival sem do ted takrka vsechny a pouzivam je i nadale
ale kazdou prave tam kde se ta prave pasuje
a kde se nepasuje gentoo nepouzivam gentoo a kde se nepasuje debian
nepouzivam debian a kde se nepasuje treba mdk nepouzivam jej.
Ale nutne se nekde znzitpouzitneco co tam proste nepasuje nema smysl.