SUSE nebo jiný Linux

Pavel Dobes drak na comdes.cz
Středa Listopad 24 23:49:25 CET 2004

On Wed, 24 Nov 2004 22:20:38 +0000
Pavel Benisek <benny007-linux na 3dgrafika.cz> wrote:

> To je porad o tom samem:
> priklad:
>
> rpm balicek jadra 2.6.x pro fedora core 3: 16.097.890 bytes
> ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/fedora-core/3/i386/os/Fedora/RPMS/
>
> src tehoz pro gentoo: 36.261.440 bytes
> ftp://ftp.sh.cvut.cz/MIRRORS/gentoo/gentoo/distfiles/
>
> Co je pro modemare lepsi? 16 nebo 36 MB?
>
> --
> Pavel Benisek

To je sice pravda, ale vetsina bezpecnostnich updatu je uvnitr verze a
na to se tech 36MB taha jednou. Zbytek je v malych diff souborech. To
znamena ze kdyz se verze programu opravuje 4x tak je lepsi 64 nebo 36 +
neco malo... (dobrym prikladem je xorg - ja ho mam ve verzi
xorg-x11-6.8.0-r3) Ale ja se fakt nechtel do teto diskuse vtahnout.
Pravda je totiz nekde uprostred. Vetsinou je vetsi zdrojak nez binarka,
ale pokud chcete neco prekompilovavat (u serveru pochopitelne), tak
stejne potrebujete dev-baliky rpm.

<noflame>
Ja pouzival SuSE a ted Gentoo (vada disku a zdalo se mi lepsi instalovat
3 dny nez tahat FTP verzi SuSE cely tyden jako pri posledni instalaci).
Navic jsem pouzival programy, ktere v novejsich verzich byly vicemene u
SuSE do poctu a tak s jejich konfigurovanim bylo stale vice prace.
Presto ho stale jeste lidem doporucuju protoze chapu, ze ne kazdy tomu
rozumi (nemam ambice nekoho naucit chapat streva linuxu, kdyz to co oni
delaji taky neumim).
</noflame>

PaD