Re: SUSE nebo jiný Linux

Petr Koval pk na nux.at
Čtvrtek Listopad 25 02:51:55 CET 2004

Jan Houstek wrote:

> Predne je treba dusledne rozlisovat konfiguracni soubor od programu,
> coz rade lidi (vyvojare a implementatory nekterych distribuci
> nevyjimaje) dela pomerne znacne problemy.
>
> Dale je slusne, aby zmeny ve vyznamu konfiguracnich souboru byly
> zpetne kompatibilni (tj. nova verze se pri predhozeni stareho
> konfiguraku bude chovat stejne nebo alespon velmi podobne jako
> stara), a pokud to z nejakeho duvodu neni mozne a kompatibilita je
> porusena, melo by se na to vyrazne upozornit.
>
> Tolik seda teorie, a nyni ten vecne zeleny strom zivota. Co se
> pomerne
> [...]

vsak ja i mel na mysli rpm a migraci od jedne verze k jine u te same
distribuce
jelikos sem se s timto potikal jak u rh jak i u suse
proto se nevztahuji na jmeno distribuce

migrace vzdy znamenala znovu vypracovat konfiguracni nastaveni
(v cemz klikovaci prostredky ala gui maj nejak problem)

tot k nevyhodam binarkovym distrum
kdyz clovek planuje "nezustat sto let u te same verze te same
distribuce"

u zrojakovych distribuci a "gentoo neni jedinym v tomhle ohledu"
je spousta migracnich prostredku ala diff (porovanani a helpy zmen
syntaxu apod)

u binarnich distribuci je prave problem v tom, ze nikdo ani dopredu
zadne migracni prostredky nepripravuje
vzdy se jen snazi zpetne, aby nalakal lepe nove ci i stare uzivatele
na novou verzi distribuce, i kdyz by to ten uzivatelum treba nebylo
vubec treba nutne na novou verzi prejit

Petr

--
nejsem ani pro ani proti