problemy s akcelerovanym radeonem

David Jez dave.jez na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 25 11:28:12 CET 2004

> Zkouset ruzne verze ATI ovladacu.
>
> Kdysi davno, budou to tak 3 roky a dal do minulosti, bylo ve FAQ v XFree, ze
> se maji pouzivat ATI karty, protoze ATI dobre spolupracuje s dokonce snad
> tehdy sponzorovala vyvojare. Bohuzel casy se zmenily a ATI karty jsou sice
> kvalitnejsi a lepsi, ale s vyvojari nekomunikuji vubec a ovladace jejich
> vlastniho tymu jsou otresne. Situace je pomerne neradostna, protoze vlastne
  Ruku na srdce - vubec se jim nedivim po jejich zkusenostech z XFree
tymem, tebe to prekvapuje?

> vsichni velci hraci, tedy Matrox, ATI a nVidia, dodavaji dneska vlastni
> binarni ovladace a ty jsou vesmes strasne. ATI blne pri prepinani konzoli,
> jsou tam potize, pokud mate jediny monitor a je pripojen pres DVI, to potom
> obvykle nevidite zadny obraz. U nekterych karet start xfree znamena
> kompletni zatuh cele masiny. U Matroxu mam potize s kurzorem, HW kurzor je
> zcela nefunkcni a SW nekdy posunuty o par bodu mimo. A tak dale.
  Ano, je to problem. Jenze pokud s vyvojari neni (nebyla) rozumna domluva
tak vetsinou nic jineho moc nezbyva. Ovladace jsou vetsinou binarni kvuli
problemum s licencemi, kvuli tretim stranam a tak podobne. A otazka jak
se vse zmenim s prichodem X.org, jestli vubec bude chut firem je
podporovat, bude zodpovezena asi az za hodne dlouho. Podle toho jak moc
poroste (pevne v to doufam) obliba X.org a jak se lidi z X.org ukazi.
  Zase na druhou stranu ovladace vylozene strasne uz nejsou, s nekterou
verzi nekterych karet a nekterych X dokonce i funguji, to uz je uspech
ne :-)? Navic treba o nVidia ovladacich bych ani netvrdil, ze jsou
strasne, to si nezaslouzi. Tim ale rozhodne nechci rici, ze je soucasny
stav nejak presprilis idealni.

> zdravim
> dan
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz