SUSE nebo jiný Linux

Petr Balas petr-news na balas.cz
Čtvrtek Listopad 25 18:06:29 CET 2004

Vojta Janota wrote:

> to je hezke, ze vite co bezny uzivatel potrebuje a co ne. nicmene to
> bych nechal na uzivateli a drzel bych se toho, co dana distribuce
> umoznuje a co ne.
>
> jak jiste vite, novejsi verze glibc mimo jine obsahuji opravy chyb ve
> verzich starsich a zavadeji chyby nove :) takze se muze stat, ze ke
> spravne funkci urcite aplikace potrebujete novejsi (nebo dokonce
> urcitou) verzi glibc, protoze opravuje urcitou konkretni chybu starsi
> (novejsi) verze. ja vim, vam se to jeste nestalo, takze to vlastne bezny
> uzivatel nepotrebuje, takze to je blby priklad.

Byly by odkazy na konkretni popisy techto chyb a jake zpusobuji problemy s
jakymi programy? Priznam se, ze jsem zadny takovy problem nikde nevidel a
docela by me to zajimalo.

> ale ja jsem to uz napsal. stabilni je to co vyvojari oznaci za stable.
> to co je oznaceno jako unstable nebo testing nikoli. temto verzim zrejme
> neco chybi a proto je vyvojari oznacili tak jak je oznacili. co jim
> chybi? typicky rozsahlejsi testovani a potom taky podpora. pokud stale
> nemate jasno, podivejte se napriklad sem:
> http://www.debian.org/releases/unstable/

Ja nechci odkazy na web Debianu, ja od Vas chci slyset konkretni definici
"aktualniho stabilniho systemu" abych si mohl porovnat jak ji odpovida treba
Gentoo, Fedora, Debian, Mandrake, ... :-)

> presne tak a to testovani at delaji vyvojari a nikoli uzivatele. tohle
> gentoo umoznuje zcela. debian ne. proc to gentoo umoznuje? protoze diky
> prekladu ze zdrojaku nedochazi k nutnosti pri upgrade jedne aplikace
> povysit i vsechny knihovny a ostatni zavislosti vuci kterym byl novym
> balicek prelozen.

Ehm pak ale pravdepodobne neni otestovana spoluprace nove verze aplikace se
starou knihovnou protoze vyvojar pravdepodobne ma upgradovanu i tu
knihovnu. T.j. tvrdit, ze to je nejak dukladne otestovano je DOST
odvazne :-).

> tohle je vlastnost gentoo a dalsich source based distribuci, tak proc
> jim to nepriznate? ja vam ten vas debian neberu, ale tohle proste neumi
> a umet z principu nemuze.

Pokud si prelozim balicek z unstable tak mam IMHO totez co vy v Gentoo.
Akorat nikdo netvrdi, ze je to stabilni reseni (protoze pochopitelne nikdo
neotestoval vsechny kombinace ruznych verzi programu - to proste nejde, ale
Gentoo ma totozny problem).

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)