SUSE nebo jiný Linux

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Pátek Listopad 26 11:10:03 CET 2004

> A není to náhodou právě důsledek toho, že mají distribuci, která tyhle
> věci extrémně blbě řeší ?

Ano, nejake procento bude upgradovat casteji. Pro vetsinu lidi je ale
hlavni prekazka pro upgrade:

- neochota ucit se neco noveho
- nedostatek casu ucit se neco noveho
- nedostatek casu resit problemy s prenosem dat, konfiguraci atd. Takove
problemy se casto najdou.

Nedostatek casu je dan tim, ze vetsina lidi nema ladeni pocitace jako
sveho konicka. Misto toho radeji chodi na bowling, zaplavat si, jezdi na
koni, maji divku, maji deti, nebo treba studuji cizi jazyky. Objektivne
nemaji cas.

> Heh, to snad nemyslíte vážně ? Máte linux na desktopu jako jediný OS ?

Ano mam. Linux mam jako jediny system na desktopu asi 5 let. Jsem
dostatecne IN ?

> Děláte v něm i něco víc, než jenom prohlížení webu, čtení mailů a ssh ?

Ano delam. Programuju webove aplikace v Pythonu a Zope, delam ruzne
multimedialni veci atd.

> Na to Vám asi 3 roky starý systém bude stačit. Ale co ti chudáci, co

Momentalne mam rok stary Mandrake 9.2. Zatim nebudu upgradovat - nemam
absolutne zadny duvod.

> třeba pracují s muzikou, videem, DTP nebo navrhují a simulují
> elektronické obvody ?

Uvedeni lide jsou profesionalove v nepocitacovem oboru, rekl bych ze
neradi upgraduji casteji nez jednou za rok. Navic bych rekl ze pouzivaji
Win nebo Macintosh, kvuli sirsi nabidce aplikaci. I kdyz ne vsichni, ale
rekl bych ze velka vetsina.

> A můžete mi ukázat, kde jsem někomu něco rval ? Myslíte tu mojí poznámku
> se smajlíkem, že "chlapci hlasují pro gentoo" ? To bylo všechno co jsem

To je subjektivni pocit, ze neco nekomu rvete. Vy to tak necitite.

A vemte si treba tenhle vas odstavec ze starsiho prispevku:

"Za tři roky jsem na nic nemusel šáhnout. Přechody 2.4->2.6, xfree->Xorg
zcela bez problému. Nic jsem za tu
dobu nemusel přkonfigurovávat nebo nedejbože přeinstalovávat. Prostě
neřeším
systém, jenom na něm pracuju."

Ta veta je z Vaseho pohledu v poradku. Vtip je v tom, ze ja taky jen
pracuju. Dokonce tolik pracuju, ze jsem jeste nepresel na jadro 2.6 ani
na X.org. Protoze mam stabilni, na viry imunni, vode odolny system. Proc
upgradovat, kdyz nemusim? Tento nazor je vetsinovy. Nic vic jsem nechtel
rict.

--
Milos Prudek