SUSE nebo jiný Linux

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pátek Listopad 26 15:45:27 CET 2004

Milos Prudek napsal(a):
> Je potreba se ucit nove funkce v nove verzi programu, to je potreba!

Prosím Vás, tohle už je vážně úlet ! Můžete mi jmenovat alespoň jeden
program, kde se *musím* při přechodu na novější verzi cokoliv učit,
protože ten program byl zřejmě úplně změněn k nepoznání ?

> Muzete tu hromadu vyjadrit procentem z cele populace uzivatelu PC?

A můžete Vy udělat totéž o té údajné většině, co se štítí upgradovat ?
Jistě to vysypete z rukávu ;)

> Muj prechod probehne takto:
>
> - zazalohovat /home a /etc na DVD. Asi 5 minut prace, pak odchod na kafe.
> - nova instalace Mandrake 10.x (nebo mozna Gentoo, kdo vi?). Asi 30
> minut prace, pak odchod na parek.
> - Obnova souboru ze zaloh. Asi 6 hodin prace (ruzne jine konfigurace atd.)

No to teda pěkně děkuju. Je to ještě horší, než jsem myslel. U mě ten
přechod spočíval ve třech příkazech a kontrolním restartu Xek. Dohromady
    jsem tomu věnoval tak 3 minuty a nic jsem zálohovat nemusel. Proč
taky ?

> Delam to jednou za dva roky. Mezitim pracuji a uzivam si stability OS
> Linux. A moje pritelkyne by me zabila, kdybych ji kazdy mesic instaloval
> novou verzi ruznych aplikaci, na ktere si zvykla a ktere miluje.

Pokud by si toho vůbec všimnula. Ono mezi programy verze 1.326 a 1.327
(případně 1.326-r1) bývá tak neuvěřitelný rozdíl, že by si na to jeden
musel zaplatit týdenní rekvalifikační školení :D

> Docela by me zajimalo, zda za 2 roky se vsim tim updatovanim a
> upgradovanim se vejdete do 7 hodin prace stravene udrzbou.

Já nic neupdatuju/neupgraduju, to za mě dělá portage.

> Ja vam to neberu, kdyz Vas to bavi. Urcite se hodne naucite, urcite se
> Vam to vyplati. Ale asi 95% lidi se to nevyplati.

Doprkna, kolikrát mám opakovat, že údržbou systému trávím prakticky nula
času, protože všechno za mě komfortně udělá portage ? Proč se mi furt
snažíte vsugerovat opak a jste hluchý a slepý vůči veškerým argumentům ?

Ctirad