problem s IRQ 11

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pátek Listopad 26 16:33:08 CET 2004

On Fri, 26 Nov 2004, Martin Masin wrote:

> posledni dobou se mi stava, ze mi na konzoli vyskoci hlaska Disabling
> IRQ #11. V /var/log/syslog se objevi nize uvedeny zapis a pote prestane
> fungovat USB, ktere je na IRQ 11. Co mi tim chce kernel rict? Je to HW
> problem a nebo je to v systemu? Da se IRQ 11 nejak znovu zpristupnit bez
> rebooto?
> Nov 24 12:13:05 pc206 kernel: irq 11: nobody cared!
> Nov 24 12:13:05 pc206 kernel: Call Trace:
> Nov 24 12:13:05 pc206 kernel:  [__report_bad_irq+42/144]
> __report_bad_irq+0x2a/0
> x90
> [...]

Znamena to, ze obsluhu predchozich 99900 pozadavku na obslouzeni IRQ11
nikdo neprovedl a preruseni zustala neobslouzena. Kernel z toho usoudi
(zcela spravne), ze je s timto IRQ nejaky velky problem, a disabluje ho.
Je to velmi pravdepodobne chyba HW (je IRQ11 sdilene vice zarizenimi?), i
kdyz by se teoreticky mohlo jednat o nejakou osklivou chybu v ovladaci.

Co je to za zarizeni, jaky mate chipset a co je to za kernel?

Co se tyce znovuobnoveni IRQ bez rebootu - asi by bylo mozne napsat si
jednoduchy modul do kernelu, ktery by pouze zavolal metodu enable()
prislusneho IRQ deskriptoru ... ale mozna bych to neriskoval :)

--
JiKos.